Tehokkaat perustunnit

Body

Body on kattava tunti, jossa noin puolet tunnista tehdään liikkuvaa aerobista osaa, nostetaan sykettä ja saadaan hikeä päälle. Askeleet ovat helppoja ja tehokkaita ja saat ohjaajalta vaihtoehtoisia liikkeitä oman kuntosi ja kehosi mukaan. Toinen puoli tunnista keskitytään isoihin lihasryhmiin harjoittamalla kattavasti lihaskuntoa. Tällä tunnilla treenaat koko kropan kerralla! Sisältää myös hyppyjä.
Välineet: Oma jumppamatto


Body välineillä 

Samantyyppinen tunti kuin body mutta jokaisella kerralla on välineitä tehostamassa tuntia. 
Välineet: Oma jumppamatto


Cardio 30min + venyttelyt 30min

Takuulla hikinen sykkeitä nostava tunti. Sisältää myös hyppyjä. Puolet tunnista sykettä nostavaa cardio-treeniä ja puolet palauttavaa venyttelyä. 
Välineet: Oma jumppamatto


Circuit

Tunti kehittää sekä lihaskuntoa että kestävyyttä. Sykettä pidetään ylhäällä kiertämällä liikkeestä toiseen. Kierrosten välissä pidetään juomatauko. Liikkeissä käytetään monipuolisesti harjoitteluvälineitä ja kehonpainoa. Tunti sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille.
Välineet: Oma jumppamatto


Kahvakuula

Kahvakuula on toiminnallisen harjoittelun tunti, jossa käytetään pääasiassa kahvakuulaa. Tunti sisältää kahvakuulaharjoittelun perusteet ja keskeisimmät kahvakuulaliikkeet. Tunti kehittää monipuolisesti sekä lihas- että aerobista kuntoa sekä vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia.
Välineet: Oma jumppamatto


Keppijumppa

Keppijumppa on todellista terveysliikuntaa. Tavoitteena lihaskunto ja -hallinta, koordinaatio, liikkuvuus ja nostamisen perusteet. Keppijumpan perusliikkeillä vartalon isot lihasryhmät toimivat tehokkaasti ja sykettä ylläpitäen.
Välineet: Oma jumppamatto


Kuntojumppa

Jumppa on helppoa ja tehokasta perusjumppaa mukavalla musiikilla ja kannustavassa hengessä. Tunti sopii hyvin aloittelijalle, mutta tunnin tehoa voi helposti soveltaa myös kokeneemmalle sopivaksi. Monipuolinen tunti ilman koreografioita ja hyppyjä. Hikistä, tehokasta ja simppeliä!
Välineet: Oma jumppamatto


Lihaskuntojumppa

Tehokas lihaskuntotunti, johon voi osallistua sekä vasta-alkajat että edistyneemmät kuntoilijat, jokainen oman kunnon mukaan. Tunti sisältää lyhyet alkuverryttelyt, lihaskunto-osuuden sekä lyhyet palauttavat venyttelyt. Voi sisältää myös sykettä nostavia osuuksia, mutta ei koreografista askellusta. Tunnilla keskitytään yksinkertaisiin, mutta tehokkaisiin lihaskuntoliikkeisiin.
Välineet: Oma jumppamatto


Niska-selkä 

Tunnin tavoitteena on edistää niska-hartiaseudun ja selän alueen hyvinvointia, ehkäistä oireita, auttaa lihastasapainon saavuttamisessa ja saada vinkkejä kotona harjoitteluun. Tunti on rauhallinen ja sisältää kevyen lämmittelyn jälkeen helppoja ja tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita, joista jokainen löytää omalle tasolleen sopivan liikkeen. Tunti sopii hyvin yksipuolisesti kuormittavaa ja istumatyötä tekevälle sekä niska-hartiaseudun ja selän alueen ongelmista kärsiville.
Välineet: Oma jumppamatto


Sport Cocktail

Mukava yhdistelmä sykkeen nostoa ja lihaskuntoa. Toiminnallista harjoittelua. 
Välineet: Oma jumppamatto


Tehotreeni

Tehotreeni on kovatehoinen ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja vahvistaa kehoa. Tunnit sopivat aktiiviliikkujille ja jonkin verran treenanneille, jotka nauttivat vauhdikkaasta menosta ja itsensä haastamisesta. (Voimisteluliitto)
Välineet: Oma jumppamatto

Toiminnallinen lihaskunto

Tunnilla tehdään monipuolisia ja tehokkaita lihasvoimaa kehittäviä liikkeitä sekä tasapainoharjoituksia. Lopuksi lyhyet venyttelyt.
Välineet: Oma jumppamatto