Kehonhuollolliset tunnit

Asahi
Asahi on yksinkertaista, mutta kokonaisvaltaista terveysliikuntaa, joka ottaa huomioon niin fyysisen terveyden kuin henkisen tasapainon. Asahi sopii erinomaisesti esimerkiksi muun liikuntaharjoittelun oheen palauttavaksi ja liikkuvuutta lisääväksi harjoitusmuodoksi. Asahitunneille ovat tervetulleita kaikki. Se sopii myös ikääntyville sekä nivelvaivoista kärsiville. 

Core + kehonhuolto
Keskivartaloharjoittelua, joka päättyy pitkään venyttelyyn. Tällä tunnilla vahvistamme keskivartalon lihaksia ja samalla kehonhallinta ja ryhti paranevat. 
Välineet: Oma jumppamatto

Jooga
Joogassa syvennytään oman hengityksen rytmiin, joogan asentoihin eli asanoihin sekä läsnäoloon ja hiljentymiseen. Tunnilla liikut virtaavasti asennosta toiseen, tutustut oman kehon kokemukseen ja tuot tilaa pidemmille hengityksen kierroille samalla vahvistaen ja pidentäen kehon lihaksia. Pehmeä ja rauhallinen jooga sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Ota mukaan lämmin, hengittävä ja joustava asu sekä oma alusta.
Välineet: Oma jumppamatto

2.9. Jooga
9.9. Jooga
16.9. Power jooga
23.9. Jooga
30.9. Jooga

7.10. Power jooga
14.10. Jooga
21.10. Jooga
28.10. Jooga

4.11. Power jooga
11.11. Jooga
18.11. Jooga
25.11. Jooga
2.12. Power jooga

Kehonhuolto
Rauhallisella tunnilla hemmotellaan ja huolletaan kehoa. Harjoituksissa keskitytään lempeästi ja omaa kehoa kuunnellen parantamaan ryhtiä, liikkuvuutta ja tasapainoa, sekä rauhoittamaan mieltä. Tehostaa treenistä ja arkielämän stressistä palautumista.
Välineet: Oma jumppamatto

Pilates
Pilates on Joseph Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää kehon voimaa, liikkuvuutta ja ryhtiä. Menetelmä keskittyy erityisesti kehon syvien tukilihasten aktivoimiseen, optimalisten liikeratojen saavuttamiseen sekä hengityksen syventämiseen.

Alkeistason tunnit sopivat enintään puoli vuotta lajia harrasteneille sekä aivan upouusille pilateksen kävijöille sekä heille, jotka haluavat rauhassa kerrata perusteita esimerkiksi pidemmän tauon jälkeen.

Perustasontunnit sopivat noin vuoden Pilatesta harjoitelleille. Tunnilla keskitytään keskivartalon tuen vahvistamiseen sekä liikkuvuuden lisäämiseen. 

Keskitason tuntisopii sinulle, joka olet harjoitellut Pilatesta säännöllisesti jo hieman pidempään ja omaat jo melko hyvän keskivartalotuen sekä ymmärryksen liikkeiden linjauksista.

Keski-jatkotason tunti on suunnattu sinulle, joka olet jo pidempään säännöllisesti harrastannut Pilatesta ja omaat jo hyvän keskivartalon tuen ja kehon liikkuvuuden. Tunnilla käytetään usein pienvälineitä, kuten pallo, kuminauha, pilatesrengas ja-rulla, jotka syventävät harjoittelua ja tuovat siihen lisähaastetta. 

Välineet: Oma jumppamatto. Keski-jatkotason tunnille myös oma pilatesrulla.

Seniorijumppa
Maksuton jumppa vähintään 65-vuotiaille! Tunnilla keskitytään tasapainoa ja koordinaatiota ylläpitäviin harjoituksiin sekä keskivartaloa ja ryhtiä tukeviin lihasryhmiin, venyttelyä unohtamatta.
Tunti sisältää kevyitä liikkuvuusharjoituksia tuki- ja liikuntaelimistölle.
Välineet: Oma jumppamatto

Yin-jooga
Yin jooga on erittäin rauhallinen koko kehoa ja mieltä tasapainottava joogaharjoitus. Sopii kaikille, et tarvitse notkeutta tai aikaisempaa kokemusta joogasta. Pukeudu lämpimiin, joustaviin ja mukaviin vaatteisiin.
Välineet: Oma jumppamatto