Kehonhuollolliset tunnit

Asahi

Asahi on yksinkertaista, mutta kokonaisvaltaista terveysliikuntaa, joka ottaa huomioon niin fyysisen terveyden kuin henkisen tasapainon. Asahi sopii erinomaisesti esimerkiksi muun liikuntaharjoittelun oheen palauttavaksi ja liikkuvuutta lisääväksi harjoitusmuodoksi. Asahitunneille ovat tervetulleita kaikki. Se sopii myös ikääntyville sekä nivelvaivoista kärsiville. 


Core + liikkuvuus

Rauhallinen tunti, joka yhdistää lihaskunto- ja liikkuvuusharjoittelun toimivaksi kokonaisuudeksi. Tunti alkaa lämmittelyllä, jonka liikkeet valmistavat kehoa tuleviin harjoitteisiin, haastavat tasapainoa ja lisäävät liikkuvuutta. Core-osuudessa keskitytään erityisesti keskivartalon syvien vatsa- ja selkälihaksien harjoittamiseen. Tunnin loppuosa koostuu liikkuvuusharjoitteista, maanantain tunnilla myös loppurentoutuksesta.
Välineet: Oma jumppamatto


Jooga

Joogassa syvennytään oman hengityksen rytmiin, joogan asentoihin eli asanoihin sekä läsnäoloon ja hiljentymiseen. Tunnilla liikut virtaavasti asennosta toiseen, tutustut oman kehon kokemukseen ja tuot tilaa pidemmille hengityksen kierroille samalla vahvistaen ja pidentäen kehon lihaksia. Pehmeä ja rauhallinen jooga sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Ota mukaan lämmin, hengittävä ja joustava asu sekä oma alusta.
Välineet: Oma jumppamatto


Kehonhuolto

Rauhallisella tunnilla hemmotellaan ja huolletaan kehoa. Harjoituksissa keskitytään lempeästi ja omaa kehoa kuunnellen parantamaan ryhtiä, liikkuvuutta ja tasapainoa, sekä rauhoittamaan mieltä. Tehostaa treenistä ja arkielämän stressistä palautumista.
Välineet: Oma jumppamatto


Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää kehon voimaa, liikkuvuutta ja ryhtiä. Menetelmä keskittyy erityisesti kehon syvien tukilihasten aktivoimiseen, optimalisten liikeratojen saavuttamiseen sekä hengityksen syventämiseen.

Alkeistason tunnit sopivat enintään puoli vuotta lajia harrasteneille sekä aivan upouusille pilateksen kävijöille sekä heille, jotka haluavat rauhassa kerrata perusteita esimerkiksi pidemmän tauon jälkeen.

Perustasontunnit sopivat noin vuoden Pilatesta harjoitelleille. Tunnilla keskitytään keskivartalon tuen vahvistamiseen sekä liikkuvuuden lisäämiseen. 

Keskitason tuntisopii sinulle, joka olet harjoitellut Pilatesta säännöllisesti jo hieman pidempään ja omaat jo melko hyvän keskivartalotuen sekä ymmärryksen liikkeiden linjauksista.

Keski-jatkotason tunti on suunnattu sinulle, joka olet jo pidempään säännöllisesti harrastannut Pilatesta ja omaat jo hyvän keskivartalon tuen ja kehon liikkuvuuden. Tunnilla käytetään usein pienvälineitä, kuten pallo, kuminauha, pilatesrengas ja-rulla, jotka syventävät harjoittelua ja tuovat siihen lisähaastetta. 

Välineet: Oma jumppamatto. Keski-jatkotason tunnille myös oma pilatesrulla.


Seniorijumppa

Maksuton jumppa vähintään 65-vuotiaille! Tunnilla keskitytään tasapainoa ja koordinaatiota ylläpitäviin harjoituksiin sekä keskivartaloa ja ryhtiä tukeviin lihasryhmiin, venyttelyä unohtamatta.
Tunti sisältää kevyitä liikkuvuusharjoituksia tuki- ja liikuntaelimistölle.
Välineet: Oma jumppamatto


Yin-jooga

Yin jooga on erittäin rauhallinen koko kehoa ja mieltä tasapainottava joogaharjoitus, asennoissa rentoudutaan usean minuutin ajan.. Sopii kaikille, et tarvitse notkeutta tai aikaisempaa kokemusta joogasta. Pukeudu lämpimiin, joustaviin ja mukaviin vaatteisiin.
Välineet: Oma jumppamatto