Intra|Hallitus

Tehokkaat perustunnit

TEHOKKAAT PERUSTUNNIT / TEHOTREENI


Body
Body on kattava tunti, jossa noin puolet tunnista tehdään liikkuvaa aerobista osaa, nostetaan sykettä ja saadaan hikeä päälle. Askeleet ovat helppoja ja tehokkaita ja saat ohjaajalta vaihtoehtoisia liikkeitä oman kuntosi ja kehosi mukaan. Toinen puoli tunnista keskitytään isoihin lihasryhmiin harjoittamalla kattavasti lihaskuntoa. Tällä tunnilla treenaat koko kropan kerralla! 
Välineet: Oma jumppamatto

Circuit training
Tunti kehittää sekä lihaskuntoa että kestävyyttä. Sykettä pidetään ylhäällä kiertämällä liikkeestä toiseen. Kierrosten välissä pidetään juomatauko. Liikkeissä käytetään monipuolisesti harjoitteluvälineitä ja kehonpainoa. Tunti sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille.
Välineet: Oma jumppamatto

Kahvakuula
Kahvakuula on toiminnallisen harjoittelun tunti, jossa käytetään pääasiassa kahvakuulaa. Tunti sisältää kahvakuulaharjoittelun perusteet ja keskeisimmät kahvakuulaliikkeet. Tunti kehittää monipuolisesti sekä lihas- että aerobista kuntoa sekä vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia.
Välineet: Oma jumppamatto

Keppijumppa
Keppijumppa on todellista terveysliikuntaa. Tavoitteena lihaskunto ja -hallinta, koordinaatio, liikkuvuus ja nostamisen perusteet. Keppijumpan perusliikkeillä vartalon isot lihasryhmät toimivat tehokkaasti ja sykettä ylläpitäen.
Välineet: Oma jumppamatto

Lihaskuntojumppa
Tehokas lihaskuntotunti, johon voi osallistua sekä vasta-alkajat että edistyneemmät kuntoilijat, jokainen oman kunnon mukaan. Tunti sisältää lyhyet alkuverryttelyt, lihaskunto-osuuden sekä lyhyet palauttavat venyttelyt. Voi sisältää myös sykettä nostavia osuuksia, mutta ei koreografista askellusta. Tunnilla keskitytään yksinkertaisiin, mutta tehokkaisiin lihaskuntoliikkeisiin.
Välineet: Oma jumppamatto

Niska-selkä 
Tunnin tavoitteena on edistää niska-hartiaseudun ja selän alueen hyvinvointia, ehkäistä oireita, auttaa lihastasapainon saavuttamisessa ja saada vinkkejä kotona harjoitteluun. Tunti on rauhallinen ja sisältää kevyen lämmittelyn jälkeen helppoja ja tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita, joista jokainen löytää omalle tasolleen sopivan liikkeen. Tunti sopii hyvin yksipuolisesti kuormittavaa ja istumatyötä tekevälle sekä niska-hartiaseudun ja selän alueen ongelmista kärsiville.
Välineet: Oma jumppamatto

Tehotreeni
Tehotreeni on kohtuullisen raskas ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja vahvistaa kehoa. Tunnit sopivat aktiiviliikkujille ja jonkin verran treenanneille, jotka nauttivat vauhdikkaasta menosta ja itsensä haastamisesta. (Voimisteluliitto)
Välineet: Oma jumppamatto