Intra|Hallitus

Mikä Core? Mikä HIIT?

31.8.2014

Heidi Viitamäen ohjaama kuntojumppatunti on helppoa je tehokasta perusjumppaa mukavalla musiikilla ja hyvällä hengellä höystettynä. Hikistä, tehokasta ja simppeliä!

Ryhmäliikkunnan syysuutuudet tulivat tutuiksi SyysSpurtissa.

 

Syksyn ryhmäliikuntalukkari pitää sisällään kummallisia termejä: Core ja HIIT – mistä ihmeestä on kyse? Mitä nämä ovat? Syysspurtin (31.8.2014) osallistujat pääsivät maistelemaan syksyn uutuustunteja vanhojen tuttujen tuntien rinnalla Mankkaan koululla.
Corella keskivartalo kuntoon
Ryhmäliikuntaohjaaja Heidi Liimatainen esitteli syksyn uutuustunnin Coren. Core-tunnilla pistetään korsetti kuntoon. Treenissä keskitytään keskivartalon lihaksiin ja tätä kautta kehonhallinnan parantamiseen.  Tunnilla treenataan myös keskivartalon syviä lihaksia.
Core-tunti sopii kaikille aina aloittelijoista pitkään treenanneille, niin naisille kuin miehille. Keskivartalon harjoittaminen on tärkeää meille kaikille.
HIIT saa hien pintaan
Toinen uusi tulokas ryhmäliikunnan syksyssä on HIIT.
- HIIT tulee englanninkielen sanoista High Intensity Interval Training. Vapaasti suomennettuna puolituntinen treenataan täysillä, korkeilla sykkeillä. Treeni pitää sisällään yksinkertaisia perusliikkeitä, joita tehdään noin 30-60 sekuntia kerrallaan.  Näillä liikkeillä treenaajat saavat sykkeen korkealle ja sitten vielä vähän korkeammalla, harjoituksen ohjaava Marianne Partanen naurahtaa treenin alussa.
Tehokas puolituntinen saa hien pintaan ja sydämen sykkimään. Kunto kehittyy ja rasva palaa. Harjoitus on raskas, mutta jokainen voi tehdä harjoituksen oman kuntonsa mukaan. Yksinkertaisista liikkeistä koostuva harjoitus sopii erinomaisesti myös miespuolisille liikkujille.
Tutustu monipuoliseen lukujärjestykseen
Sunnuntai piti sisällään myös tanssillista jumppaa, kuntojumppaa, kuntocombatia, salsaa, zumbaa ja venyttelyjä. Nämä kaikki löydät seuran syyslukujärjestyksestä. Tule rohkeasti testaamaan monipuolisen ryhmäliikuntavalikoiman eri vaihtoehtoja ja löydä omat suosikkisi!