Intra|Hallitus

Kehonhuollolliset tunnit

  

KEHONHUOLLOLLISET TUNNIT

 

Aamujumppa
Kehoa huoltava rauhallinen tunti. Keskitymme toimintakyvyn ylläpitämiseen mm. erilaisten dynaamisten venytysten, tasapainoharjoitusten ja keskivartalon lihaskuntoliikkeiden avulla. Sopii kaikille.
Välineet: Oma jumppamatto

Jooga
Joogassa syvennytään oman hengityksen rytmiin, joogan asentoihin eli asanoihin sekä läsnäoloon ja hiljentymiseen. Tunnilla liikut virtaavasti asennosta toiseen, tutustut oman kehon kokemukseen ja tuot tilaa pidemmille hengityksen kierroille samalla vahvistaen ja pidentäen kehon lihaksia. Pehmeä ja rauhallinen jooga sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Ota mukaan lämmin, hengittävä ja joustava asu sekä oma alusta.
Välineet: Oma jumppamatto

Kehonhuolto
Rauhallisella tunnilla hemmotellaan ja huolletaan kehoa. Harjoituksissa keskitytään lempeästi ja omaa kehoa kuunnellen parantamaan ryhtiä, liikkuvuutta ja tasapainoa, sekä rauhoittamaan mieltä. Tehostaa treenistä ja arkielämän stressistä palautumista.
Välineet: Oma jumppamatto

Niska-selkä 
Tunnin tavoitteena on edistää niska-hartiaseudun ja selän alueen hyvinvointia, ehkäistä oireita, auttaa lihastasapainon saavuttamisessa ja saada vinkkejä kotona harjoitteluun. Tunti on rauhallinen ja sisältää kevyen lämmittelyn jälkeen helppoja ja tehokkaita perusliikkeitä ja niiden variaatioita, joista jokainen löytää omalle tasolleen sopivan liikkeen. Tunti sopii hyvin yksipuolisesti kuormittavaa ja istumatyötä tekevälle sekä niska-hartiaseudun ja selän alueen ongelmista kärsiville.
Välineet: Oma jumppamatto

Pilates
Pilates on Joseph Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää kehon voimaa, liikkuvuutta ja ryhtiä. Menetelmä keskittyy erityisesti kehon syvien tukilihasten aktivoimiseen, optimalisten liikeratojen saavuttamiseen sekä hengityksen syventämiseen.

Alkeistason tunnit sopivat upouusille pilateksen kävijöille sekä heille, jotka haluavat rauhassa kerrata perusteita esimerkiksi pidemmän tauon jälkeen tai lyhyen harrastushistorian jälkeen.

Perustason tunnit sopivat alle vuoden Pilatesta harjoitelleille. Tunnilla keskitytään keskivartalon tuen vahvistamiseen sekä liikkuvuuden lisäämiseen. 

Keskitason tunti sopii sinulle, joka olet harjoitellut Pilatesta säännölliseti ainakin yhden kauden ja omaat jo melko hyvän keskivartalotuen sekä ymmärryksen liikkeiden linjauksista.

Keski-jatkotason tunti on suunnattu sinulle, joka olet jo pidempään säännöllisesti harrastannut Pilatesta ja omaat jo hyvän keskivartalon tuen ja kehon liikkuvuuden. Tunnilla käytetään usein pienvälineitä, kuten pallo, kuminauha, pilatesrengas ja-rulla, jotka syventävät harjoittelua ja tuovat siihen lisähaastetta.

Välineet: Oma jumppamatto. Keski-jatkotason tunnille myös oma pilatesrulla

Seniorijumppa
Maksuton jumppa vähintään 65-vuotiaille! Tunnilla keskitytään tasapainoa ja koordinaatiota ylläpitäviin harjoituksiin sekä keskivartaloa ja ryhtiä tukeviin lihasryhmiin, venyttelyä unohtamatta.
Tunti sisältää kevyitä liikkuvuusharjoituksia tuki- ja liikuntaelimistölle.
Välineet: Oma jumppamatto

Yin-jooga
Yin jooga on erittäin rauhallinen koko kehoa ja mieltä tasapainottava joogaharjoitus. Sopii kaikille, et tarvitse notkeutta tai aikaisempaa kokemusta joogasta. Pukeudu lämpimiin, joustaviin ja mukaviin vaatteisiin.
Välineet: Oma jumppamatto